torsdag 23 september 2010

under and in?

Industriell Organisation är kursen där man lär sej ytterst vettiga saker. Hittills har jag på min lista av värdefull information lyckats pricka av följande:
  • Jag tillhör gruppen energiska risktagare.

Det kan dock inte nog poängteras att detta är den problemlösarstil jag hade vid just det tillfälle då jag gjorde testet, och inte ett fack som jag på något sätt kommer att vara placerad i för resten av mitt liv. För ytterligare kraft bakom detta uttalande låg dessutom konstpauser som fick TV4:s reklampauser under Beckfilmerna att verka korta och ytterst befogade.

  • Vid överlevning i vildmark, lita inte på människor från Stockholm.

Det visade sej att jag fick mer än dubbelt så hög överlevnadspoäng innan jag tog hjälp av min grupp. Å andra sidan hade jag mer än gärna tagit hjälp av vem som helst, så länge jag slapp samarbeta med överlevnadsexperterna som tyckte att det var viktigare med en fotoblixt än en kniv när man var utelämnad i 30-gradig kyla i vildmarken.

  • Jag är förkyld som ett jävla as. Igen.

Den sista insikten kan nog dessvärre inte räknas som IndOrgens förtjänst. Det såg dock lite tråkigt ut med bara två punkter på listan, så av ren solidaritet för FilFak tog jag med den ändå.

Till sist då. Kom ihåg, att om allt skiter sej kan man alltid skicka ljussignaler med locket på en konservburk. Frågan är bara hur i hela friden man får upp burken med hjälp av fotoblixten?

Over and out.

1 kommentar:

Lotta-Potta sa...

Hahaha så jävla internt!!! :D
Vad vore vår undervisning utan ett stänk av FilFak? :)

 
Site Meter