onsdag 8 september 2010

jasså du maud?

Äpplet faller tydligen inte särskilt långt från trädet. I alla fall inte om man ska tro SvD:s valkompass.

Jag försökte svara sanningsenligt utan att lägga in några värderingar om vilka partier dessa val skulle kunna vara sammankopplade med. Utfallet blev till min stora förskräckelse att jag är mina föräldrars avkomma. Utan någon som helst tvekan.

Resultat:

Centerpartiet 49,2%
Vänsterpartiet 44,2%
Folkpartiet 39,2%
Feministiskt Initiativ 37,8%
Socialdemokraterna 36,4%
Moderaterna 36,4%
Miljöpartiet 33,5%
Sverigedemokraterna 32,8%
Kristdemokraterna 32,1%
Piratpartiet 7,1%

Det enda vettiga i testets utfall skulle väl kunna vara att KD hamnade på en försmädlig niondeplats, och att FP lyckades komma trea. Gudrun på fjärdeplatsen är jag inte heller helt missnöjd med. Gudrun är snäll.

Å andra sidan är det väl det som är grejen med en kompass. Pilen pekar alltid mot norr...

6 kommentarer:

Nathalie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Kompassen pekar mot norr, eller söder... Allt är ju relativt...

anna sa...

Våga vägra vård!

anna sa...

Min kompass pekar alltid norrut. Vart din kompass pekar har jag ingen aning om...

Anonym sa...

Ta med din kompass på en tripp till södra halfklotet... Då kanske du inser det relativa. Ekvatorn borde räcka...

Och vård låter som en rimlig rekommendation...

anna sa...

Är du intresserad av grov missvisning uppmanar jag till besök av någon av polerna.

Förstår dessvärre inte hur min noggrant ombalanserade kompass skulle ge mej några relativitetsuppenbarelser på södra halvklotet?

 
Site Meter