onsdag 8 september 2010

idol 2010

Jag är besviken. Idol har förändrats.

Fantastisk förnedrings-TV har plötsligt förvandlats till någon typ av musiktävling. Hur gick detta till?

Nu kan till och med min mamma, den yrkesskadade specialpedagogen, se Idol med gott samvete. Det är så PK att man vill spy. En rullstolsbunden tjej kommer in och sjunger som en ängel, killen från Sigtuna som inte kan spela gitarr och halva den siamesiska tvillingen. Alla får de en guldbiljett. Även de som anstränger sej mer för att göra rolig TV än att komma med i Idol.

Det är en fin värld vi lever i. Ropen skalla, guldbiljetter till alla!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det här är inte rätt. Alla får inte förköp...

anna sa...

Anar jag viss bitterhet, o du min anomyme läsare?

Anonym sa...

Ett fruktansvärt omoget inlägg måste jag säga. Sångtalang har aldrig haft att göra med förmågan att gå att göra. Kanske passar det inte in i "formen" som Idol vill stöpa alla deltagare i, så att de passar i musikindustrin.

Riktiga artister utgår från sig själv och inte från en "guld-biljett" i Idol.

"Fantastisk förnedrings-TV", hör du motsättningen i det?

Har du missat en biljett själv eller?

Idol sa...

Jag tycker också att svenska Idol är inte längre så bra som tidigare. Juryn verkar inte ta det hela så allvar och showar och fokuserar sig inte riktigt på tävlandes talanger. Undrar bara varför fick publik rösta i veckan och Juryn lämnade wild cards om vissa gick ändå inte gick vidare? Tycker att t.ex Madeleine hade kunnat komma in till 11, absolut! American Idol tar ofta in också 12-13 deltagare, tycker att Sveriges borde göra på samma sätt.Favoriter är Geir,Daniel och Minnah, Madeleine!Lycka till!

anna sa...

Jag anar otrolig bitterhet, o du min anonyme läsare?

Dessutom hör jag motsättningen mycket klart och tydligt. Faktiskt så klart och tydligt att jag tyckte att den förtjänade en rad i min blogg.

Har förresten aldrig varit i närheten av någon guldbiljett...

Nat sa...

JAG ÄLSKAR DINA LÄSARE.

 
Site Meter