torsdag 19 februari 2009

lost in translation

Idag valde en av familjens vänner att fråga, på bästa franska, om jag tyckte att livet som au pair var hårt. Jag svarade, på bästa franska, att jaa livet är sjukt hårt, jag är nästan död. Detta leder till att Helen på något sätt missuppfattar situationen och tror att jag på fullt allvar menar att livet är hårt.

Idag har jag alltså sovit till kl 09.50, då jag vaknade av mej själv hela tio minuter innan väckarklockan. Efter det åt jag frukost och gav mej ut i backarna där jag slogs med de holländska turisterna i två timmar. Sedan slog jag mej ner i sn solstol och åt lunch. Jag blev kvar i tre timmar. Efter att jag pallrat mej upp ur den otroligt sköna solstolen med reklam för Ovomaltinechokladen, åkte jag ytterligare några åk vartefter jag åter begav mej till solstolen, köpte en twix och blev kvar i ytterligare en timme. Sedan kände jag att jag fått nog av skidåkning for one day, och åkte hem.


















Livet som au pair är hårt. Särskilt dagar som denna.

Inga kommentarer:

 
Site Meter