onsdag 11 februari 2009

barn, omsorg och hängivenhet

Faster Anita, alltså inte min faster Anita, utan Rogers faster Anita är här min sina två barn. Idag chillade jag alltså med fem barn. Igår var vi ute och lekte i snön, och två av grannbarnen valde att komma över. Resultat - sju barn.

Barnomsorgen i det här landet är under all kritik. Dags att starta ett dagis, kanske?

För övrigt så valde jag att bygga ett stort jädrans legoslott idag. Eller jag vill ju gärna påstå att det var barnen som byggde, men om sanningen ska fram så är det väl bara att erkänna att jag satt minst en halvtimme även efter det att barnen gått och lagt sej.

Jootack, jag lovar att söka hjälp. First thing in the morning. Till mitt försvar vill jag bara säga att jag är sjukt stolt över mitt slott, och det pryder nu köksbordet i all sin prakt.

Inga kommentarer:

 
Site Meter