fredag 20 februari 2009

carnaval

Det roliga är att jag är medellängd. Eller i alla fall om jag varit en centimeter längre. Utkländnadskosymer är tydligen inte gjorda för kvinnor en centimeter under medellängd. Resultat - Jag ser otroligt tjock ut, och jag ser inte alls ut, eftersom hatten trillar ner över ögonen hela tiden.

Det jag ska föreställa är i alla fall någon typ av irländskt sagoväsen. De är gröna små varelser med skägg. Om man hittar en sådan någonstans i de irländska skogarna ska man genast tvinga den lille saten att leda en till hans gömma med guld. Chansen att det någonsin ska hända är väl ungefär lika med att hitta skatten vid regnbågens slut, men i alla fall.



Hur som helst. De kallas för leprechauns, och jag kommer bli sjukt söt i skägg.

Inga kommentarer:

 
Site Meter