onsdag 14 januari 2009

prekärt däremot, är faktiskt ett ord

Jag har läst valda delar ur en bok med titeln; How to talk so kids will listen, and listen so kids will talk. Detta har enbart satt griller i mitt huvud. Jag har tidigare levt i villfarelsen att jag gjort om inte allting, så i alla fall någonting, rätt. Det skulle visa sej att så inte var fallet.

Hur som helst, jag annonserade inte "Super Nanny". De får helt enkelt ta mej som jag är. De har faktiskt inte ens läst boken än, så än så länge sitter jag säkert.

För övrigt har Edmund 2,5 år åkt sina första meter på ett par slalomskidor idag. Grattis, du är nu invigd och vi ser fram emot OS 2026.

2 kommentarer:

Jonas sa...

(följande kommentar har sin utgångspunkt i antagandet att pekulärt är ordet vilket inte uppfattas som ord.)
Vem tusan är det som har hävdat att pekulär inte skulle vara ett ord? Denna person måste leva ett ytterst fattigt liv, utlämna namn och adress och jag utlovar att spö- alternativt styckstraff kommer att utdelas!

anna sa...

Antagandet är ytterst riktigt. Jag har dock för vana att inte hänga ut folk med namn och adress för allmän beskådan.

 
Site Meter