lördag 3 januari 2009

nåja, det går väl ganska fort

Imorgon ska jag ta mitt pick och pack och bege mej ut på en resa över bergen. Med ett lokalsinne som en död säl i en sardinburk, kan det bli ett riktigt äventyr. Det sägs att det ska ta en och en halv timme. Jag vill inte se mej själv som en tvivlare, men HUR i hela fredligheten ska det gå till!? Säkra källor (mamma) har med inlevelse berättat om hur det tar en hel dag, minst, att ta sej genom alla de fyra dalarna.

Förberedelser: Skaffa pistkarta som inte är riven i tusen bitar. Kolhydratladda. Förbereda mej på förödmjukelsen som kommer att infinna sej när jag tappat bort mej. En god natts sömn.

Ni som tycker att jag drar alldeles för stora växlar på det här, har helt rätt. Det ska bli roligt att träffa några riktiga svenskar i alla fall! Även om de har bott i Schweiz i över 40 år.

Inga kommentarer:

 
Site Meter