tisdag 20 januari 2009

ålderstecken

Jag tror att jag börjar bli gammal. Rättelse; Jag tror inte. Jag vet. Det är de små tecknen som tillsammans har bevisat för mej att jag börjar bli gammal, på riktigt.

1. Fick idag på ett smärtsamt sätt erfara att jag inte är lika böjbar som tidigare. Att göra kullerbyttor på trägolv är inte att rekommendera vid 19 års ålder.
2. När man kan säga; "Jaa, det där var ju 10 år sedan" inser man plötsligt att åren sprungit iväg.

3. Jag frågade barnen hur gamla de trodde att jag var. Fick svaret 35. Smärtsamt.

4. När man väljer att se "På Spåret" från Schweiz på SVT Play, är man inte gammal. Man är snudd på döende. Dessutom ytterst udda.
Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att tiden går otroligt fort. Fast det är väl så man säger att den gör, när man har roligt.


1 kommentar:

Jonas sa...

Att se På Spåret är endast ett sundhetstecken, inget annat!

 
Site Meter