fredag 2 januari 2009

det börjar skina igenom

Idag satt jag i telecabinen och funderade över fundamentala livsfrågor. Plötsligt hörs ljud. Ljudet kommer från kvinnan som sitter mitt emot mej. Till min förvåning inser jag att jag förstår henne. Hmm, det är inte svenska i alla fall, tänker jag. Låter dock som svenska, talat som om hade hon en varm potatis i munnen. Plötsligt klickar det till. Ljudet är danska! Situationen blir med ens pekulär, då kvinnans son (ca 3 år gammal) börjar konversera med mej på bästa överklassengelska. Vad göra?

Händelserna leder fram till en konversation mellan mej och kvinnan, och det visar sej att allt har en logisk förklaring. Den danska familjen väljer tydligen att bo i England.

Hur som helst. Det pekulära i historien är att hon efter ett tag väljer att utbrista; Why do you have such a prominent Irish accent?

Jag valde att inta försvarsposition. "No I don´t!"

Inga kommentarer:

 
Site Meter