onsdag 7 januari 2009

barkbåt

Jag har blivit välsignad med lättsövda barn. Tacka gudarna för det!

Ikväll stod jag dock inför utmaningen att söva ett extrabarn som enligt föräldrarna skulle vara jätteenkelt att få att sova. Så är det säkert också. Problemet var bara att barnet är tre år gammalt och pratar enbart franska. När jag kom in och skulle kolla om han sov frågade han om jag kunde laga hans legodrake, vilken färg det var på hans tröja, vad alla djuren på bondgården heter, vilken restaurang mamma och pappa äter på, när mamma och pappa kommer hem och om draken kunde äta alla de där djuren på bondgården.

Tur att han bara är tre år gammal. Han har nog glömt det imorgon. Förhoppningsvis.

2 kommentarer:

Thomas T sa...

Det kan väl inte vara nån sak för dig att söva barn, du var ju själv så svårsövd så du måste ha massor av minnen av hur desperata föräldrar gör för att försöka få barn att sova. Dessutom är du ju dotter till en narkosläkare, så du har det ju i generna...

anna sa...

Jag skulle inte säga att narkosläkaren lyckades så bra^^

 
Site Meter