måndag 19 april 2010

uppmaningar, buss och vida vingar

Eftersom jag är blasfemismen personifierad, och kyrkobesök därför inte direkt är en del av min morgonrutin, har jag inte jättestor kännedom om kyrkan och dess trogna besökare.

I fredags var jag dock tvungen att bokstavligen krypa till korset, då jag finner begravning vara en god orsak till att befinna mej i kyrkan. Begravningen var för övrigt jättefin, och sången gick över förväntan trots tårar från alla håll.

För att återgå till kyrkans trogna besökare, vill jag bara berätta om en liten rolig detalj inne på toaletten. På toalettpappershållaren har någon vänlig själ alltså valt att placera en lapp med orden "Glöm inte att spola". Jag vill inte på något sätt påstå att de som besöker kyrkan skulle vara i större behov än någon annan av en sådan uppmaning, men kyrkan själva tycker tydligen att det är snällt att påminna sina gäster om detaljerna.

Missförstå mej rätt nu. Det är alltså inte jag som påstår att kyrkobesökarna skulle vara gamla, senila, eller på något sätt oförmögna att spola. Lappen sitter dock troligtvis där av en anledning... Eller så är det bara Jesus som breder sina vida vingar över toalettens gäster. Vem vet?

Det där krypandet som jag tidigare nämnde i nära relation till korset, var faktiskt inte alls krypande, utan snarare en lång natts färd mot dag medelst buss.

Inga kommentarer:

 
Site Meter