onsdag 7 april 2010

tillbaka i linköping

Ja, det är våren
Ja, det är våren
Som har kommit igen
och med den kärleken
Ja, det är våren
Ja, det är våren
som har kommit tillbaka igen


Välkomnades idag till Linköping av fantastiska, och smått otroliga, 15 grader celsius. Eftersom kollektivtrafiken i Östergötland i allmänhet, och koalabussarna i synnerhet, har en tendens att vara synnerligen opålitliga, har jag nu bestämt mej för total och omedelbar bojkott! Detta beslut fick direkt konsekvensen att jag fick vandra med min alldeles för stora resväska hela den långa vägen från Resecentrum och hem. Det var så långt och strapatsrikt att förflyttningen kanske till och med i södra Sverige kan gå under beteckningen "fara".

Medans jag for, alternativt åkte på mina fötter, såg jag diverse uppiggande vårtecken som till exempel krokusar och snödroppar. Försökte i min iver föreviga dessa, men min mobil visade sej vara måttligt samarbetsvillig.

Ögonen rinner som på mormor i en pjäs av Gardell, och imorgon ska göra mej av med lite kunskap i form av tentamen.

Inga kommentarer:

 
Site Meter