tisdag 16 februari 2010

livet i korthet

Hemma igen efter supersemestern med stort S, i dubbel bemärkelse.

Det har visat sej att en sexåring kan åka skidor som en riktig Hökarängare och dessutom prata franska. Samtidigt. Livet är orättvist. Alors, Anna... Dessutom tycks en trimaran vara mer framgångsrik än en katamaran, som för övrigt av outgrundlig anledning bara ser ut att ha två skrov. Förunderligt!

Idag har jag lärt mej de absoluta grunderna för att manövrera mej runt i differentialekvationernas underbara värld. Jag var fantastiskt taggad tills LvB kom och förstörde plugglyckan. Eller det kanske snarare var hennes doctor som var boven i dramat?

OS är igång med full kraft, och jag söker frivillig som kan byta från mjukisarna till jeans bara för min skull. Vissa är som sagt mer framgångsrika än andra. Apropå det så ska det köas imorgon. Det är onekligen min tur. Jag skäms lite för att jag helt ogenerat profiterat på mina morgonpigga vänner. Snuttefiltskravallen, vilket jäkla namn. Tagga!

Inga kommentarer:

 
Site Meter