söndag 21 februari 2010

jag känner mej lurad!

Jag har enligt hitta.se flyttat 972,4 km. Jag hoppades på tropiskt klimat och exotiska växter. Vad fick jag? Polar-jävla-storm och en snöröjning som helt klart är värd att nämnas.

Igår kväll, när snöstormen piskade som bäst, bestämde jag mej för att ta bussen då cykelvägarna på grund av ytterst bristfällig snöröjning var oidentifierbara under snötäcket. När jag stått vid busshållplatsen och frusit arslet av mej i en kvart får jag ett smärre raseriutbrott och ringer Östgötatrafiken. Samtalet utspelade sej som följer:

Anna; Hej, jag står vid busshållplats drabantgatan och väntar på en buss, linje 18 mot resecentrum.
Torr jävla troligtvis Mottalabo; Det snöar... Du kan sluta vänta, linje 18 har varit inställd sedan kl. 12 idag.
Anna; Jag var inne på er hemsida för en halvtimme sedan och det stod ingenting som att bussen skulle vara inställd.
Torr jävla troligtvis Mottalabo; Det snöar...
Anna lägger på i vredesmod, vartefter hon svär ve och förbannelse över att hon hamnat i tredje världen.

Ett litet tips till snöröjarna i tredje världen (läs: södra Sverige). Det är ingen briljant idé att sopa cykelvägarna som dessutom är uppvärmda underifrån, men inte tillräckligt mycket för att snön ska försvinna. Detta resulterar i att snön blir till ett snajsigt lager is som sedan poleras upp till en dödsfälla när sopmaskinen kommer och sopar bort allt vad fäste heter.

Men nej... jag är inte bitter!

Inga kommentarer:

 
Site Meter