söndag 24 januari 2010

livet är snällt

Två veckor, sedan bär det av. Gnistrande snö, snajsiga berg och gulaschsoppa här kommer jag! Pga olycksdrabbad respartner kanske det är lite mycket begärt att hoppas på sol, men jag väljer en positiv inställning och hoppas ändå.

Jag planerar att äta smält ost som aldrig förr, dricka lämpliga mängder såndär vindruvsdryck som det dricks nere på kontinenten, och troligtvis träffa mina fina små au pair-barn. Ja vi elsker dette landet! Nej, inte Norge. Snarare On aime la Suisse!

Ja, så får det bli. Jag har mina morööööööttteeeeeeerrrrr! (Den som förstår kopplingen vinner äran, och enbart äran)

6 kommentarer:

Thomas T sa...

För en drygt 50-års-gubbe som din pappa är det då väldigt svårt att förstå vissa av denna bloggs associationer och ordvitsar, så det där med morötter är klar överkurs! /Från den otursförföljde medresenären

anna sa...

Det är inte tänkt att man ska fatta allt.
Det ska för övrigt bli väldigt trevligt att resa med dej, oturen till trots! ;)

Linnea sa...

Näe, livet är inte snällt. Åtminstone inte rättvist. Jag vill också åka till Schweiz :( Buhu! ;P

anna sa...

Linnéa, du måste åka och hälsa på din värdfamilj! De var ju typ världens snällaste :)

Linnea sa...

Jag vet! Jag vill verkligen, men det finns vissa materiella saker som hindrar :(

anna sa...

Materiella saker såsom pengar?? CSN, tack för ditt bidrag...

 
Site Meter