onsdag 13 maj 2009

politiken

Jag har alltid haft ett mycket gott, på gränsen till läskigt gott, förhållande till Debatt. På senaste tiden har intresset dock eskalerat så till den milda grad att jag nu, utan tvekan, helt klart kan tala om ett beroende.

Ändå mer skrämmande är att jag, inte alltför sällan, upptäcker att jag sitter och nickar instämmande när Moderaterna sågar Sossar till träflis. Vad är det som händer? Jag trodde att jag var en sån där god människa. Fast det kanske bara var min kommunistiska? uppfostran som nu, vid 19 års ålder, börjar falna bort. En annan teori är att Mona kan konvertera vem som helst till Moderat.

Hur som helst. Måste snart bestämma mej huruvida jag är en god människa eller ej. Kommer bli mycket intressant. Frågan är om man kan springa ifrån sin barndoms inpräntade moral. Det tål att ses.

2 kommentarer:

karro sa...

haha !! det här ska jag visa min bror... "mona kan konvertera vem som helst till moderat" .. hahaah!!

anna sa...

Det är så sant så!

 
Site Meter