torsdag 19 mars 2009

våren är här

Kommer man från norra delen av det långa landet Sverige är det snudd på religion att uppskatta solen. Att jag hoppar högt varje morgon när jag öppnar fönsterluckorna och ser att det inte är ett moln på himlen, visar Schweizarna ingen förståelse för. Det börjar spridas rykten om att jag är tokig, vilket kanske till största delen beror på min lilla utflykt med pulkan igår, men i alla fall.

Dagen innan säsongsavslutningen är det tradition att åka skidor i en ränna med vatten. Det är bara de galnaste som ställer upp på detta, då det krävs ordentlig fart för att inte sjunka. Sjunker man blir det pekulärt, eftersom hela byn står och tittar på. Eftersom jag nu blivit utsedd till Veysonnaz nygalnaste människa, är jag tydligen snudd på tvungen att ställa upp. Jag ska göra mitt bästa för att återställa lugnet och återta min plats som rädd svensk. Om jag inte lyckas kommer jag bli blöt och utskrattad. Jag uppskattar inte att vara blöt och utskrattad.

Inga kommentarer:

 
Site Meter