fredag 21 november 2008

total språkförvirring

Idag var jag på min första franskalektion. Ytterst underhållande! Skulle säga att höjdpunnkten var när läraren frågade mej hur jag lärt mej franska, och jag valde att svara på tyska. Exakt hur jag tänkte kommer vi nog aldrig att få veta, men jag skyller detta missöde på läraren. Hon förvirrade mej genom att upprepade gånger förklara saker på tyska. Förpåskade flerspråkiga land!

Även om min första lektion barkade, känns det bra att ha den överstökad. Och ibland får man faktiskt stå för underhållningen själv, annars blir det tråkigt att leva.

1 kommentar:

MFS sa...

"Och ibland får man faktiskt stå för underhållningen själv, annars blir det tråkigt att leva."

Jag tror jag stjäl det där citatet för att använda i olika passande sammanhang, om du bara kan ha överseende med copyrightlagar och sånt där ...

 
Site Meter