fredag 28 november 2008

alla heter anna i sverige

När jag kom hem från franskan idag fick jag en applåd av min "mamma". Inte för att jag på ett utomordentligt sätt genomfört lektionen, nej. Utan för att jag med livet i behåll tagit mej upp och ner för berget i den automatväxlade bilen utan snökedjor. Kände smaken av skräck i munnen, ingen kulinarisk upplevelse precis.

Det går en svensk tjej i min nya franskagrupp. Det är ju tur att man har ett så orginellt namn.

Idag diskuterade jag och min franskalärare, huruvida konstsnö är bra eller dåligt. Vi kom fram till att det är bättre än ingen snö alls. Jag förstod ungefär vart tredje ord, och kunde ej heller förmedla någon vettig information. Diskussionen var alltså, mer än någonting annat, en monolog från hennes sida. Jag log och nickade, ungefär som jag gör när det gäller fysik.

Inga kommentarer:

 
Site Meter