söndag 2 maj 2010

inga konstigheter

Var ska jag börja? Att påstå att helgen varit händelserik skulle vara en underdrift i yttersta världsklass.

Uppenbarelser från helgen, helt utan kronologisk ordning:
  • Valborg bör med fördel firas på sydligare breddgrader, företrädesvis i Uppsala.
  • Vasaparken bör undvikas, om dina värdesaker ligger dig nära om hjärtat.
  • Subway är snällt, men norrlands nation är snällare!
  • Studenter är fulla och dräggiga, och har vissa tendenser att skapa soptipp när de samlas för många i en park.
  • 1479 är nyckeln till framgång.
  • Det är genialiskt att önska Riverside på ett matställe.
  • Rosa delfiner är fina, och Nat spenderade sitt livs mest välspenderade 60 kronor på Edward.
  • Stockholmare är också människor.
  • Billigt boende är gratis boende!

Citat från helgen, levereras helt utan signatur och fördömande tankar:

  • "Om man inte köar så kommer man inte in"
  • "Äta bör man annars dör man"
  • "Anna, Anna! Jag har vevat sönder min magmuskel!"
  • "Håll käften, du är fan Socialdemokrat!"
  • "Jag tror inte på alkohol..."

För er som vill ha den lite mer uttömmande berättelsen, kan ni med fördel besöka den lite mer rosa bloggen. Där finns både bilder och vidare beskrivning av tillvägagångssättet.

Vill bara poängtera att Nat tyckte att jag hade ett fruktansvärt kontrollbehov, då jag ansåg att vårt boende skulle bli en aning spartanskt. Jag tyckte min oro var ytterst befogad! Men som sagt, billigt boende är gratis boende!

Tack Nina och Anton för trevligt sällskap och, icke att förglömma, 12 timmars sömn i ert kök. Det var välbehövligt! Sangria Tapas ska också ha en eloge.

Just nu är allt förutom förlorad väska liiiite fiiiinare! Sweet.

2 kommentarer:

Nina sa...

Tack själv, det var super! Och väldigt god couscous ;)

anna sa...

Haha, övning ger färdighet ;)

 
Site Meter