måndag 16 november 2009

nuuuuuu spårar det

Okej, allt spårar ur.

Vaccinet var dumt och gav mej feber. Resultat - Däckad i 24 h. Tack western medicine! Jag som hade hoppats på snällare biverkningar såsom "lite ont i armen" alternativt "inga biverkningar alls". Tur att man har tur, osv. Detta leder oavkortat till att jag ligger så långt efter fas i alla mattekurser att fas känns lite som en utopi. Och i ekonomin... Dvs, i alla kurser. Fan.

Mathållningen består till 90% av havregrynsgröt, vilket kan vara det godaste världen har skapat. Märk väl ironin.

I helgen har jag dessutom målat 30 kvadratmeter vägg, vilket är lite mer än halva lägenheten som är 44 kvadrat. För visst är det så man räknar? Nej, attans! Färgen tog slut. Det var inte så man räknade. Tur att vi ska bli ingenjörer...

Hur som helst. Det blev sjukt fint. Vilken insats vi har gjort! För att citera Simon i "Simon och Thomas"; "Swedes love furu, I hate furu!". Han har så rätt, så rätt. Fakefuru är dessutom om möjligt sämre än vanlig furu. Jag ville spy. Det gjorde jag inte. Däremot valde jag att hälla en halvliter färg i mitt hår, som nu efter tredje tvättningen nästan är borta. Vattenlöslig, my ass!

Det går bra nu.

2 kommentarer:

Nina sa...

Jag vill se bilder!

anna sa...

haha på vaddå? min kompis lägenhet, eller mej i glasögon? ;)

 
Site Meter