onsdag 11 november 2009

fröken annas känsla för... nej, helt enkelt bara fröken annas känsla

Jag har en tendens att behöva lite mer hjälp med envariabeln än alla andra tillsammans. Detta tillsammans med min snudd på sjukliga frispråkighet har lett många roliga händelser i klassrummet.

Den absoluta höjdpunkten hittills var under gårdagens lektion.

Anna; Magnus hjälp mej, det här är ju uppgiften of doom!
Magnus; Vad säger du, är uppgiften dum?
Anna; Hmm, jaa. Vi kan väl säga att det var det jag sa.
Klassen; HAHAHAHAHAHA
Magnus; Eller vaddå? Vad sa du egentligen?
Anna; Uppgiften of doom.
Magnus; Jaha.. of doom sa du... (alla med någon typ av känsla för personkänning kan i detta läge uttyda hur Magnus tänker "gör minnesanteckning om att slå upp of doom")

En annan rolig incident skedde tidigare i veckan.

Jag väljer att i panik utbrista; Aaaaaaaaah, jag hatar MAI!! Varpå Magnus väljer att svara; Jag är MAI.

För er som inte är insatta i studentspråket måste förtydligas att MAI står för Matematiska Institutionen, vilket är helt synonymt med: behåller gärna tentapoäng för sej själva...

4 kommentarer:

Nina sa...

haha jag älskar/saknar din frispråkighet :D Det är ingen på KTH som skriker sånt... :P

Arvid "Nyse med discobollarna" Nyström sa...

annars är väl magnus en typiskt hipp kille? =( en sån som borde ha lärt sig förstå ungdomars oprovocerade användning av engelska uttryck.

Ja, jag är arg för att man inte använder det svenska språket när det faktiskt finns och fungerar. Nej, jag tycker inte man ska reta Magnus för att han utgår från att svenska elever på svenska universitet på svensk mark pratar svenska.

anna sa...

han är sjukt hipp, synd bra att vi inte förstår varandra. kan bero på att han påstår sej vara en institution...

och... JAG ÄR SVENSK!

Charlotta sa...

Aaaaaah underbart!!
Vad ska vi göra utan Magnus lektioner? Kanske kommer andra spännande lärare du kan förvirra :D

 
Site Meter