måndag 22 november 2010

förlorad i cyberspace?

Det har visat sej att jag gått och blivit lite av en hacker på äldre dar. Fixade det trådlösa bredbandet hemma hos pappa efter att han tillbringat åtskilliga timmar i telefonsupport.

För er som inte har full koll på mina datakunskaper kan jag meddela att detta är lite av ett mirakel. Jag har en tendens att vara totalt värdelös och ytterst oförmögen att ens lösa mina egna problem. För någon månad utspelade sej följande händelse.

Min dator hängde sej. Det enda grepp jag hade att ta till var Ctrl Alt Delete, och när detta inte fungerade var katastrofen ett faktum. Jag greps av panik, men lyckades ta mej samman och ringa min personliga datasupport Nathalie Steen Lagerstam. Fick rådet att hålla inne avstängningsknappen i 5 sekunder. Worked like a charm.

4 kommentarer:

Lotta-potta sa...

Ja, för Fröken Lagerstam är ju verkligen ett datageni, särskilt när det gäller mac och att få igång film...... Filmbevis från i fredags finns!! ;)

anna sa...

Nat kan allt xD

pappa sa...

Ja, att lilla dottern - som vanligtvis alltid tycks drabbas av att alla apparater är emot just henne - skulle lyckas med att fixa vårt trådlösa, det var onekligen helt otippat, men fantastiskt!!
/papi

anna sa...

Det där med att apparaturen är emot oss tycks gå i arv..? ;)

 
Site Meter