måndag 15 november 2010

en hyllning och en sågning

Som ni alla säkert redan vet, har jag sedan länge haft en önskan om att en dag vakna upp som Knatten. Eftersom jag nu, efter månader av idoga böner börjar inse att detta inte kommer inträffa, kommer jag nu att hedra Knatten med ett inlägg i sann Knappnytt-anda.


Kära CSN,

Kan ni sluta vara så fucking jävla oflexibla?!

CSN anser tydligen att alla studenter på LiTH fuskar med studiemedlet, eftersom vi läser 28+32 poäng under ett år och inte 30+30. Hur otroligt inkompetent får man vara!? Ganska grundläggande matematik säger att 28+32=30+30, men det duger tydligen inte för omåttligt byråkratiska Centrala jävla Studiestödsnämnden.

LiTH kommer alltså att behöva ändra sitt terminsupplägg, vilket kommer leda till sveda och värk för alla inblandade. CSN tycker trots detta att det är viktigare att följa sitt uråldriga och otroligt korkade regelverk, än att värna om studenternas utbildningskvalitet och välmående.

Källa: http://www.lintek.liu.se/index.php?option=com_content&view=article&id=240:csn-anser-att&catid=9:dokument


Bra jobbat CSN, ni har förtjänat en stor rosa kanin. Jag ringer Alex nu med detsamma!

Eftersom jag har en tendens att bli citerad på omåttligt pekulära ställen, kommer jag härmed att göra en pudel av sällan skådad klass. Vill därför bara poängtera att det är Knatten som svär som en borstbindare, inte jag...


Inga kommentarer:

 
Site Meter