tisdag 1 december 2009

juletid, stilla ro och frid

Julklappar är överskattat, men onekligen trevligt. Kanske måste omprioritera lite. Min tidigare julklappsinhandlingstradition (att handla allt den 23:e) faller lite i år eftersom jag har tenta den 22:a och reser den 23:e. Inget ont emot Arlanda, men julklappar vill man helst inhandla någon annan stans.

Jul är ändå bara ett av kapitalismens bättre påfund. Att den sedan råkar infalla i samband med Jesu födelse är bara lite av en bonus. Att Jesus dessutom lyckades födas sjukt lägligt precis då man som mest behöver en högtid och i samband med att man tidigare i den fornnordiska tron firade midvinterblot, är lite av ett mirakel.

Jag har för övrigt julpyntat. Jag ligger alltså back 30 minuter på mina 26 timmars pluggande idag. Attans!

Slutligen vill jag tacka Spotify för fina jullåtar, och Kajsa för hittande av fina jullåtar.

Inga kommentarer:

 
Site Meter