tisdag 22 november 2011

framgång, bakgång, grusgång?

Vissa saker blir faktiskt otroligt mycket bättre med tiden. Att den franska tiden sedan verkar ha stått stilla de senaste 50 åren, är ett helt annat problem. Ibland, eller låt mig säga oftast, finns både ett och annat att tillägga när det kommer till fransk organisation. Vem ska ställas till svars för detta!?

För att förhindra återfall ner i EMO-träsket, kommer jag nu enbart berätta solskenshistorier under överskådlig tid framgent. Hur länge det håller i sig får framtiden utvisa, i all apatisk välmening.

Så äntligen till dagens goda nyhet. När jag i slutet av 2008 lämnade hemlandet Sverige för att bege mig till vinets, ostens och klockornas land, introducerades för första gången Skype på allvar i mitt liv. Samtal till nära och kära underlättades avsevärt, och den monetära insatsen begränsades till skjorta i singularis.

Insättning på kontot hanterades, i tidernas begynnelse, medelst internetbank. Fördröjningen var blygsamma 5 dagar, i vanliga till ovanliga fall uppåt 14 dagar, alternativt utebliven insättning. Detta accepterades snällt, främst på grund av sviktande förstånd och brist på rimliga alternativ.

Nu, on the other hand, hör och häpna, pass på, och så vidare, görs insättningen några få sekunder efter överföring! Det är nästan så att man tappar både hakan, munnen och andra väl valda delar av ansiktet.

Lyckan är total. Jag älskar saker som fungerar.

Inga kommentarer:

 
Site Meter