måndag 6 juni 2011

röd dag i helvetet?

A-huset har förvandlats till en soptipp utan lufttillförsel. Arbetsmiljön är på topp. Det är banne mej under all jävla kritik! Jag blir så arg att jag sprängs!! Att Akademiska Hus dessutom väljer att testa brandlarmet mitt under tenta-p är en helt annan historia.

Är precis i färd med att knåpa ihop ett mycket argt mail till fastighetschefen och förklara att människor behöver syre och toalettpapper för att överleva. Kanske slänger in en rad om att det är svårt att studera när det piper utav bara fan också, självklart framfört på ett mycket diplomatiskt vis. 

Hur som helst, mitt i vår förtvivlan och allmän brist på mänsklig värdighet, trodde vi i vår enfald att det imorgon skulle städas och ventileras i allas vårt mecka. Dessvärre kom någon på att det är röd dag även i morgon, och plötsligt började tankeverksamheten spira i letande efter orsaken till denna dagsrödhet. 

Efter många om, men, och pinsamt lång tid, kom någon smart själ på att det tydligen är Nationaldagen som firas imorgon. Så, till den stora frågan då. Vad i helvete är det vi firar egentligen??

Jo, Nationaldagen firas till minne av dagen då Gustav Vasa valdes till Sveriges kung 1523. Även 1809 och 1974 års regeringsformer utfärdades den 6 juni. 

Inte konstigt att inte en människa bryr sig. Regeringsformer är allmänt kända för att vara sjukt upphetsande. Sanna mina ord!

2 kommentarer:

Matilda sa...

En kaffe på det?

anna sa...

En, fem, sju? Man vet inte..

 
Site Meter