onsdag 1 juni 2011

lady stardust

Min lägenhet är en sanitär olägenhet. Hur en lägenhet kan vara en olägenhet, kan man för övrigt fundera över både en och två gånger.

Hur som helst. Mitt i detta funderande fann jag mig själv inse något ytterst mystiskt. Min nya lägenhet har onekligen otvivelaktiga likheter med min gamla, men det finns faktiskt vissa oförklarliga skillnader. Bland annat att de där ack så välkända dammdjuren av karaktär större samlas på helt andra ställen i den här lägenheten.

Hur kan detta vara möjligt? Därom tvista de lärde. Har hört att Newton, Euler och Archimedes är on it i detta nu.

2 kommentarer:

Lotta-potta sa...

"Olägenheten med lägenheten är inte hyran utan ohyran". Citat by Povel Ramel

Anonym sa...

Jag tror att det beror på den tilltäppta ventilationen.

 
Site Meter