måndag 27 april 2009

vad hände?

Vänta här nu. Det här måste alltså vara aprilväder med stort a. Igår låg jag i en solstol endast iförd bikini. Idag snöar det katter och hundar, för att uttrycka sej korrekt? Ursäkta mej, men det är för mycket till och med för människor utan reumatism eller annan skit. Jaa, för att uttrycka sej korrekt.

Hur som helst. Regnets förlovade land Brittiska öarna, närmare bestämt Nordirland, är bara tre veckor bort. Stockholm bara fyra veckor bort, och därefter befinner jag mej utan jag vet ordet av på Mallorca. Detta innebär i runda slängar sex, jaa jag sa sex, flygresor inom loppet av två veckor. Min föroreningskvot kommer vara fylld för resten av livet, och jag känner hur regnskogen dör i mina armar. Förlåt Kongo. Förlåt världen. Förlåt Matilda.

2 kommentarer:

Thomas T sa...

Flyget står bara för 1% av koldioxidutsläppen påstår de som liksom jag flyger väldigt, väldigt ofta! Så du kan lugnt flyga omkring lite innan sommaren, bara du kommer ihåg att släcka lyset i din kommande studentlya i Linköping! Annars kommer pappa och Ingela och tjatar...
/p

anna sa...

Haha, töntar! Den ena flyger land och rike runt flera gånger i veckan. Den andra kör bil 40 minuter varje dag.

Men det är ju självklart jag som är den stora miljöboven!

 
Site Meter