fredag 20 maj 2011

klagosång, franska och diverse roligheter

Den eminenta uppdateringen har nu rest opinion, vilket jag genast ska försöka bemöta med minst ett inlägg!

Nästa år kan komma att bli ett krig. Jag har onda aningar om att folk i Toulouse har en tendens att vilja kommunicera på franska, ett språk som jag tydligen inte behärskar.

Höll nyligen en presentation om en båts förlisning, vilket ledde till många intressanta formuleringar och ändå fler omåttligt felböjda verb. Min taktik är att prata snabbt och sluddrigt så att eventuella språkliga skavanker döljs. Om detta är en väl vald taktik lär framtiden utvisa. Ett något malplacerat får höjde dock stämningen. Kajsa, tack för ditt bidrag!

De diverse roligheterna får jag nog återkomma till. Finns det inte på facebook så finns det inte, så att säga.

Peace out!

Inga kommentarer:

 
Site Meter