fredag 28 januari 2011

det hände sig vid den tiden att från kejsar Augustus utgick ett påbud att hela världen skulle skattskrivas

Nu är det banne mej slut på ångesten och lidandet! Imorgon lämnar jag nämligen in min utlandsansökan, och efter det finns ingen återvändo.

Har under kvällen lyckats med konststycket att ändra mej angående mitt tredjehandsval, och därefter i all hast slängt ihop en ny studieplan efter bästa förmåga. Det ryktas att tillgodoräkningen sker medelst google translate, så det finns nog en rimlig chans att det kan gå vägen trots ringa eftertanke på vissa punkter.

Önskelistan ser i alla fall ut som följer:

  1. INSA Toulouse
  2. INP Grenoble
  3. Paul Sabatier Toulouse
Ansökningsprocessen var ett krig. Vill inte ens tänka på hur mycket blodbad det kommer bli när jag väl är på plats och ska ge mej i kast med godbitar som hållfasthetslära och mekatronik på franska, och ja, that is a word. Jag längtar redan.

Inga kommentarer:

 
Site Meter