tisdag 31 augusti 2010

blixtar och dunder nollan

Efter tre föreläsningar på två dagar är jag sliten som en frontsoldat i pensionsåldern, vilken för övrigt troligtvis kommer överstiga 95 när jag är redo att dra mej tillbaka och njuta av livets efterrätt.

Förkyld som ett troll har jag trots detta goda utsikter. Ibland får man dra en vit lögn för att publiken inte ska svika och onda makter ska hålla sej borta från ens boning. Man är dessvärre ett förkastligt ord att använda i sammanhang där syftet är att beteckna någon väldigt specifik. Jag ber genast om ursäkt för detta.

Hur som helst. Nolle-p har varit hektiskt och fyllt av glädje, för att inte tala om otrivin, desentol, lepheton, bafucin och treo. För att värna om vår skogsindustri och svenska naturskatt bör jag noga saneras innan jag av jord åter skall bliva.

Inga kommentarer:

 
Site Meter